maanantai 22. lokakuuta 2012

HIHS 2012 kuvasatoa

Hissi taas tältä vuodelta ohi. Kuten jo aikaisemmin teille kerroin olin perjantai-iltana avajaisnäytöksessä, mutta päätin suunnatta Hartwalille katsomaan sunnuntai-iltapäivänä World Cupia. Oli kyllä ihan mielettömän jännittävä kilpailu, haukoin henkeä monen ratsastajan puolesta. 

Olin vähän pettynyt perjantai-iltaan, silllä siinä ei ollut kuin 150cm kansainvälinen luokka, 135cm kansallinen ja warm-uppina 140cm jossa oli paljon kansainvälisiä ratsastajia. Perjantaina istumapaikkani oli korkeimmalta riviltä koko areenalla, joten kuvasatokin on sen mukaista... :) Hyvin minä kuitenkin yritin! Ensimmäiset kolme tuntia hain sopivia asetuksia valokuvaamiseen, kun ne löytyivät olikin enää muutama ratsukko jäljellä.






Sunnuntaille sattui paljon parempi paikka, joten pieni muotoinen valokuvaaminen oli huomattavasti helpompaa ja mukavampaa. Kuvia katsellessa tuli ihan olo, että olen käynyt kuvaamassa jossain Keski-Euroopassa hevosurheilua (mikä on haaveena, joka on vielä toteutettavissa). Vaikka monen mielestä World Cupin voittaneen tyyli ei ollut voittajalle sopiva voin vain todeta että winner takes it all. Ratsukko otti uskomattomia riskejä, jotka onnistuivat ja takasivat hänelle voittoruusukkeen. Toki hänen tyylinsä oli erittäin old school, mutta nyt puhutaan kilparatsastuksesta jossa voittorahat ovat enemmän kuin aluetason pikkukisoissa. Minun mielestä täysin ymmärrettävää, että silloin tehdään kaikkensa jotta voittorahat tulisivat omaan taskuun - moni lähti voittajaa haastamaan mutta tekivät pieniä huolimattomuusvirheitä jotka kosteutuivat puomeina. 








Expo oli minulle vähän pettymys, myyjiä oli vähän ja kaikilla oli samat tavarat (samoilla hinnoilla) myytävänä. Sain kuitenkin silti työnnettyä kaikki rahani sinne... :) Mukaan tarttui Ventalle uutta vaatekaappi ja pari (tai oikeastaan yksi) ihan käytännöllinenkin ja tarpeellinen asia. Itselleni olin sen verran armollinen, että ostin itselleni 3€ maksaneen karvahatun. Myös lukijoille tuli hankittua jotain, sillä järjestämme Anskun kanssa lähiaikoina kilpailun meidän yhteisille lukijoillemme. Joten pysykäähän kuulolla ja käykää tsekkaamassa Anskunkin blogi TÄSTÄ. Siitä kuitenkin lisää myöhemmin.


Ostokset, tarkempaa esittelyä tällä viikolla tulevassa varustepostauksessa. :)

3 kommenttia: