torstai 4. huhtikuuta 2013

Minun aakkoset

A - aamut. En ole aamuihminen mistään kohtaan ja aamuherätykset ovat minulle todella vaikeita, kuten aamut muutenkin. Aamiaiseksi juon yleensä kupin kahvia, kunnes kiiruhdan yleensä töihin tai tallille.

B - blogi. Huimat 300. lukijaa ja yli, ISO KIITOS! En olisi koskaan uskonut että blogistani tulisi koskaan tällainen (sen piti olla tiukasti vain taidekuvia - ja pyh!) tai että se herättäisi näin paljon kiinnostusta muissa ihmisissä.


C - Cheeseburger. Olen töissä pikaruokaravintolassa ja olen omaksi ja muiden hämmästykseksi viihtynyt yllättävän hyvin niinkin hektisessä työpaikassa.

D - Dexter. Maailman paras TV-sarja, jota olen seurannut jo kuusi vuotta. Muita seuraamiani sarjoja ovat How I Met Your Mother, Breaking Bad, Big Bang Theory, the Walking Dead, Criminal Minds jne. Kun jään koukkuun johonkin TV-sarjaan katson sen kaikki tuotantokaudet hetkessä läpi.



E - paras arvosanani ylioppilastutkinnossani.

F - Fisherman's friend. Minulta löytyy aina taskusta näitä karkkeja.

G - google, my dearest friend. Se mitä ei löydy googlesta ei ole tietämisen arvoista.


H - hevoset, olen ollut heppatyttö nyt ja aina, enkä osaisi kuvitella elämääni ilman hevosia. Tein merkittävän päätöksen viime keväänä jäädessäni viettämään välivuotta hevosten takia, enkä halua vielä luopua nykyisestä elämäntavastani, vaikka monen mielestä minun pitäisi opiskella jotain "oikeaa ammattia".

I - isin tyttö. Olen aina ollut isin tyttö ja varsinkin Ventan myötä isi on tullut tärkeäksi mm. kuskina kisoihin. Isä myöskin hemmottelee minua pilalle, tuo aamukahvit sänkyyn ja tekee ruuan valmiiksi.... Isä myöskin huolehtii paljon että Ventalla on kaikki hyvin ja on monesti käynyt ostamassa mm. erikoisrehuja puolestani mikäli ne ovat loppu ja en itse töiden vuoksi pääse.


J - joulu. Inhottavin juhla koko vuonna, eikä jouluna tapahdu ikinä mitään hyvää. En kuulu mihinkään uskontoryhmään, enkä vietä esim. kristillisiäjuhlia lainkaan. Ainut hyvä puoli pyhäpäivissä on niiden palkkalisä! Joulun vihaaminen tulee kyllä monesta muustakin asiasta, suurin syy on varmasti että yksi rakkaimmista ystävistäni kuoli joulunpyhinä vuonna 2011, jolloin joulu vain muistuttaa tapahtumasta.

K - kouluratsastus. Olen kiinnostunut enemmän ja enemmän kouluratsastuksesta Ventan ollessa enemmän koulu- kuin estehevonen. Haluan oppia ratsastamaan mahdollisimman eleettömästi ja hyvin. Kouluratsastuksessa löydät myöskin kokoajan uutta mihin keskittyä ja harjoitella.


L - Lada on tällä hetkellä arvokkain omistamani asia. Ostin Larppani Virosta syksyllä 2010, se on alkuperäisessä kunnossa ja vuosimallia 1974. Monet naureskelevat minulle "se Minttu on niin nolo ja sen auto on niin vitun nolo!!1", mutta autoni on iso osa minua. Seuraavaksi haluan oranssin Ladan itselleni.

M - musiikki. Olen aina kuunnellut paljon musiikkia eikä menisi päivääkään etten kuuntelisi iPodiani tai youtubesta uutta musiikkia. Pidän paljon pienistä indie-bändeistä, mutta en ole enää etsinyt uusia bändejä kuunneltavaksi pitkään aikaan. Kuuntelen paljon raskasta musiikkia, sekä teknoa rockin ja indien lisäksi. Lempibändejäni on mm. The Capital Beat, Muse, The Killers, deadmau5, Eskimo Callboy, Calexico ...


N -  nauru. Kuulen aina lauseen "Minttu sulla on kyllä maailman paskasin nauru". Kun nauran kunnolla sen kuulevat kaikki, sillä se on sekoitus merimies- ja animaatioelokuvapahiksen naurua.

O - Objektiivit, joista ennen pidin niiiiiin paljon. Luin netistä arvioita ja halusin kokeilla eri objektiiveja. Nykyisin olen niin laiskistunut, että nykyiset kelvatkoot niin kauan kuin valokuvausta harrastan.

P - ponit. En ole ponikokoinen ollut koskaan, joten en ole koskaan kunnolla elämässäni tutustunut poneihin. Joskus pienempänä vuokrasin shetlanninponia, mutta koska olin sille liian pitkä ajoin lähinnä ponia, jossa se olikin ihan toimiva.


Q - Quarter Pounder with Cheese eli QuuPee! Paras mäkkimättö mitä on, parhaimmillaan lisäpihvillä ja Feast-kastikkeella. Om nom nom....

R - raha. Rakastan rahaa ja teen hullunlailla töitä saadakseni rahaa, jolloin myös oma jaksamiseni jää usein toissijaiseksi. Mikäli en tekisi töitä niin paljon kuin teen, sillä maksan itse kaikki Ventan ja harrastamisen aiheuttamat kulut, eikä kukaan tue minua taloudellisesti hankinnoissani. Olen salaa kateellinen kaikille pappa betalar -harrastajille, joille on hienot varusteet ja hyvät puitteet treenata tulevat syntymäoikeutena.

S - sarjakuvaus on syntini valokuvatessa. Muistan kun muutama vuosi sitten hevosihmisten vihreillä sivuilla keskuteltiin, kuinka valokuvaaja ei voi olla hyvä mikäli hän kuvaa sarjakuvauksella. Olen mielestäni todistanut tämän väitteen täysin vääräksi, sillä sarjakuvauksella varmistan ratsukon näyttämisen kuvassa mahdollisimman hyvältä.


T - tatuoinnit. Rakastan tatuointeja ja haluaisin että koko kehoni on tatuoitu leuasta alaspäin. Pidän old school tatuoinneista, ja seuraavaksi olen suunnitellut toteuttavani haaveeni jalkapöytiin. Pidän myöskin tatuoiduista miehistä, mutta en voi sietää tribaalitatuointeja missään olomuodossaan.

U - Unettomuus. Ennen unirytmini oli tarkka, vähintään 7h yössä tai elämä oli liian vaikeaa seuraavana päivänä. Kolmivuorotyöläisenä, hevosenomistajana ja sosiaalisesti aktiivisena olen kuitenkin joutunut vähentämään jostakin: nukkumisesta. Tällä hetkellä olen valvonut lähes kolme vuorokautta ja olen nukkunut tässä ajassa 5 tuntia. Saatan nukkua yöuneni keskellä päivää tai monta kertaa päivässä alle tunnin mittaisia pätkiä.


V - Venta, hevonen joka muutti elämäni kokonaan. Venta on opettanut minulle paljon lyhyessä ajassa nöyryyttä, tarkkuutta ja löytämään syy-seuraus -ongelmia. Kuten olen jo monesti todennut, Ventan ja minut erottaa vain kuolema - mikäli ihme tapahtuisi ja voittaisin lotossa jäisi Venta minulle kakkoshevoseksi viettämään leppoisia eläkepäiviä.

W - Walking Dead. Aluksi ihastuin sarjaan, lopulta sarjakuviin - nyt en halua edes katsoa sarjaa sillä sarjakuva on niin paljon parempi. Luen sarjaa englanniksi, koska suomennettuna mikään ei tunnu samalta.


X - Minua on verrattu Xenaan "koska oot tuommonen amatsooni". Mikä on ehkä ihan vähän totta. En ole kevyt kukkakeppi, joka ei jaksa nostaa mitään painavaa ja katoaa puun taakse. Käytän usein painavien asioiden liikuttamiseen enemmän voimaa kuin taktiikkaa, jolloin riehun raivoavan härän lailla.

Y - yövuorot. Haaveilen työstä jota olisi pelkästään yöaikaan, sillä viihdyn öisin töissä. Mikäli en ole yövuoroissa valvon aina aamuyön pikkutunneille asti, työskentelen valokuvien ja blogin parissa.


Z - Ziibra! Ajattelen usein englanniksi ja puhuessani ajatuksiani puhun ne vahingossa englanniksi. En oikeastaan katso mitään elokuvia tai tv-sarjoja teksityksien kanssa, joten englanti jää aina vahingossa "päälle".

Å - Åre on pieni kylä Keski-Ruotsissa, missä on suuri Åre -vuori isoine laskettelurinteineen. Kävimme perheeni kanssa muutaman kerran Åressä laskettelemassa ollessani ala-asteella tai nuorempi. Tykkäisin vieläkin lasketella, mutta en ole viimeiseen kahteen vuoteen päässyt lainkaan rinteeseen (eikä Suomessa ei ole mitään laskemisen arvoisia mäkiäkään).


Ä - äiti. Tarvineeko tuota edes selitellä, mamma tosin tahtoisi että luopuisin Ventasta ja hankkisin jonkun kiltin hevosen... :)


Ö - öitä
Hyi minua, kuvat on kaivettu interwebsin syövereistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti